Література 11 клас



Готуємося до контрольної роботи

Із драматургії кінця ХІХ- початку ХХ століття


Запитання початкового рівня

Для «нової драми» характерно відтворення:

а) трагедії в житті певної людини;

б) життя особистості у суспільстві;

в) дійсності у всіх її проявах.

2. Засновником символістської драми став:

а) Генрік Ібсен;

б) Антон Чехов;

в) Моріс Метерлінк;

г) Бернард Шоу?

3. Яка п'єса написана на основі міфу:

а) «Вишневий сад»;

б) «Пігмаліон»;

в) «Ляльковий дім»;

г) «Синій птах»?

Запитання середнього рівня

1. Встановити відповідність між прізвищем автора та назвою тво­ру :

1) Г. Ібсен - а) «Вишневий сад»

2) А. Чехов - б) «Пігмаліон»

3) М. Метерлінк - в) «Ляльковий дім»
4) Б. Шоу - г) «Синій птах»

2. За жанром виберіть п'єсу:

а) Драма ідей — ...

б) Символістська драма — ...

в) аналітична драма - …

«Ляльковий дім», « Піг­маліон», «Вишневий сад», «Синій птах».

3. Встановити відповідність між прізвищем автора та країною :

1) Г. Ібсен - а) російський;

2) А. Чехов - б) англійський;

3) М. Метерлінк - в) норвезький;
4) Б. Шоу - г) бельгійський.



Запитання достатнього рівня

1. Розкрийте поняття «відкритий фінал» та його значення у новій драмі. Покажіть особливості його використання на прикладі п'єси Ібсена «Ляльковий дім».

2. Поясніть смисл назви твору «Ляльковий дім».

3. Як в п’єсі «Пігмаліон» розкривається проблема моральної відповідальності за долю людини.





Запитання високого рівня



1. Зовнішній і внутрішній конфлікт в драмі «Ляльковий дім».

2. Коло проблем, що постає у фіналі твору «Ляльковий дім». 

Контрольна робота
Із літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття
Запитання  початкового і середнього  рівня
1. Хронологічні межі постмодернізму умовно визначають
А. початком XX - початком XXI ст.        
Б серединою XIX - кінцем XX ст.
В останньою третиною XX - початком XXI ст. 
Г кінцем XIX - початком XX ст.  
Д кінцем XIX - кінцем XX ст.      
2. Поетиці постмодернізму притаманні
А інтертекстуальність, іронічність, колажність  
Б синкретизм, культ розуму, універсалізм          
В симультанеїзм, гармонійність форми
Г раціоналізм, мімесис, ієрархія'жанрів   
Д антонімічність і подвійність світу, його інтуїтивне сприйняття        
3. Милорад Павич є представником
А чеської літератури          Б польської літератури
В болгарської літератури     Г сербської літератури
Д чорногорської літератури
4. До постмодернізму як етапу розвитку літератури належать твори
А   Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо,       
Б   Р. М. Рільке, Гійома Аполлінера, О. Блока    
В   У. Еко, П. Зюскінда, М. Павича          
Г   Ф. Кафки, Дж. Джойса, М. Пруста     
Д   Е. М. Ремарка, Ф. Скотта Фіцджеральда, Е. Хемінгуея
5. Автор роману «Запахи»
А  М. Павич     Б  К. Райнсмайр      В  П. Зюскінд
Г  У. Еко        Д  І. Кальвіно
6. У постмодерністській літературі зображення, копія того, що насправді не існує, отримало назву
А синестезія      Б симулякр       В синекдоха
Г сугестія        Д сублімація
7.  Постмодернізм — це
А. модерністська течія в російській поезії 1910-х років, що об'єднала Миколу Гумільова, Анну Ахматову, Осипа Мандельштама, Сергія Городецького, Георгія Іванова, Михайла
Зенкевича, Григорія Нарбута і «співчуваючих» Михайла Кузьміна, Бориса Садовського та інших митців           
Б літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням } дійсності на основі типізації життєвих явищ
В світоглядно-мистецький напрям, що в останні десятиліття XX ст. приходить на зміну модернізмові. Цей напрям — продукт постіндустріальної епохи, епохи розпаду цілісно­го погляду на світ, руйнування систем — світоглядно-філософських, економічних, політичних
Г  одна зі стильових течій модернізму, що виникла у Франції в 70-х рр. XIX ст. Основною рисою є те, що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ
Д  низка художніх течій у літературі й мистецтві, що зародилися на початку XX ст. й рі­шуче порвали з реалістичною традицією
8.  Варіантів прочитання оповідання «Дамаскін» існує
А чотири  Б три  В два   Г один   Д п'ять
9. «Новому баченню світу» в межах літератури постмодернізму притаманні
А настанова на пошук духовних засад буття
Б орієнтованість виключно на суб'єктивність та ірраціональність мистецтва
В чітка обумовленість часу, місця та дії
Г втрата моральних орієнтирів, дисгармонія
Д заперечення раціоналізму, відмова від суворої нормативності в художній творчості, культ почуттів людини
10. Постмодерністський герой — це людина, яка
А уособлює гармонію, емрційно стійка, морально врівноважена
Б протистоїть реальному світові в пошуках ірреального
В перебуває на перехресті різних часів, епох, просторів
Г намагається знайти точки дотику між реальним і фантастичним світами
Д кидає виклик обставинам
11.Текст, побудований таким чином, що він перетворюється на систему, ієрархію текстів,водночас становлячи єдність і численність текстів, — це ...
А гіпертекст         Б потік свідомості     В роман-епопея
Г роман-притча     Д роман-парабола
12. Ознаки постмодернізму вперше виявилися у творі
А «Ім'я троянди» У. Еко
Б «Поминки по Фіннегану»Дж Джойса
В «Хозарський словник» М. Павича
Г «Запахи» П. Зюскінда
Д «Перевтілення» Ф. Кафки
13. У двох версіях — чоловічій та жіночій — написаний постмодерний твір
А «Ім'я троянди»   Б «Хозарський словник»
В «Запахи»   Ґ «Останній світ»    Д «Дамаскін»
14.Художньо-смисловим центром у творах постмодернізму є образ
А автора     Б тексту     В героя  Г природи      Д епохи
15. Художній прийом, який дає можливість письменникам вільно пересуватися у часі, прос­торі, культурних шарах, свідомості й підсвідомості
А фантастика      Б метафора      В гіпербола
Г гра        Д сарказм
16. Характерною ознакою твору М. Павича «Дамаскін» є
А «нульовий градус письма»
Б «віртуальний історизм»
В «потік свідомості»
Г «магічний реалізм»
Д «принцип айсберга»
17. В оповіданні «Дамаскін» образ Храму на небі є символом
А розкутості духу    Б свободи     В моральної чистоти
Г творчого поривання      Д прагнення людини до польоту
18. Твір Милорада Павича «Дамаскін» є зразком
А модерністської літератури
Б літератури «потоку свідомості»
В постмодерністської літератури
Г екзистенційної літератури
Д символістської літератури
19. Художнім простором, на якому розвивався талант Милорада Павича, була
А антична культура    Б індійська культура
В японська культура    Г візантійська культура
          Д китайська культура
20. Прототипом Иована Дамаскіна став
 А біблійний персонаж
Б полководець кінця VII - початку VIII ст.
В відомий діяч християнської церкви, літератури і культури VII ст. - початку VIII ст.
Г видатний філософ кінця VII - початку VIII ст.
Д герой античної літератури
21.Балкани для письменника є символом
А усього сучасного світу  Б Батьківщини   В Європи
Г батьківщини      Д Слов'янщини
22. В оповіданні наявний симулякр
А відрубаного пальця     Б відрубаної руки
В відрубаної голови       Г відрізаного волосся
Д відрубаної ноги
23.Домінантними в тексті оповідання «Дамаскін» є слова із семою
А відновлювати    Б руйнувати     В будувати
Г створювати     Д спокутувати    
24. Слова, які виявилися пророчими: «Все має бути готове одночасно, ...храм без палацу нічо­го не вартий, та й палац нічого не вартий без храму», — промовив(ла)
А Йован Дамаскін      Б майстер Шувакович
В пан Николич      Г Йован Лествичник     Д Атиллія

Запитання  достатнього рівня

1. Які  жанрові шаблони  «масової» літератури  пародіюються в романі .Зюскінда  «Запахи»?
2. Які лейтмотиви творчості  М.Павича наявні в оповіданні «Дамаскін»  та як вони сприяють вирішенню конфлікта твору?

Запитання  достатнього рівня
1.Нині доводиться чути, що художня література безнадійно програє  змагання  Інтернету, відео, мультимедіа. Чи згодні ви з такою точкою зору? Обґрунтуйте свою відповідь.

Немає коментарів:

Дописати коментар