Готуємося до контрольної роботи
Із драматургії кінця ХІХ- початку ХХ століття
Запитання початкового рівня
Для «нової драми» характерно відтворення:
а) трагедії в житті певної людини;
б) життя особистості у суспільстві;
в) дійсності у всіх її проявах.
2. Засновником символістської драми став:
а) Генрік Ібсен;
б) Антон Чехов;
в) Моріс Метерлінк;
г) Бернард Шоу?
3. Яка п'єса написана на основі міфу:
а) «Вишневий сад»;
б) «Пігмаліон»;
в) «Ляльковий дім»;
г) «Синій птах»?
Запитання середнього рівня
1. Встановити відповідність між прізвищем автора та назвою твору :
1) Г. Ібсен - а) «Вишневий сад»
2) А. Чехов - б) «Пігмаліон»
3) М. Метерлінк - в) «Ляльковий дім»
4) Б. Шоу - г) «Синій птах»
2. За жанром виберіть п'єсу:
а) Драма ідей — ...
б) Символістська драма — ...
в) аналітична драма - …
«Ляльковий дім», « Пігмаліон», «Вишневий сад», «Синій птах».
3. Встановити відповідність між прізвищем автора та країною :
1) Г. Ібсен - а) російський;
2) А. Чехов - б) англійський;
3) М. Метерлінк - в) норвезький;
4) Б. Шоу - г) бельгійський.
Запитання достатнього рівня
1. Розкрийте поняття «відкритий фінал» та його значення у новій драмі. Покажіть особливості його використання на прикладі п'єси Ібсена «Ляльковий дім».
2. Поясніть смисл назви твору «Ляльковий дім».
3. Як в п’єсі «Пігмаліон» розкривається проблема моральної відповідальності за долю людини.
Запитання високого рівня
1. Зовнішній і внутрішній конфлікт в драмі «Ляльковий дім».
2. Коло проблем, що постає у фіналі твору «Ляльковий дім».
Контрольна робота
Із літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття
Запитання початкового і середнього рівня
1. Хронологічні межі постмодернізму умовно визначають
А. початком XX - початком XXI ст.
Б серединою XIX - кінцем XX ст.
В останньою третиною XX - початком XXI ст.
Г кінцем XIX - початком XX ст.
Д кінцем XIX - кінцем XX ст.
2. Поетиці постмодернізму притаманні
А інтертекстуальність, іронічність, колажність
Б синкретизм, культ розуму, універсалізм
В симультанеїзм, гармонійність форми
Г раціоналізм, мімесис, ієрархія'жанрів
Д антонімічність і подвійність світу, його інтуїтивне
сприйняття
3. Милорад Павич є представником
А чеської літератури Б польської літератури
А чеської літератури Б польської літератури
В болгарської літератури Г сербської літератури
Д чорногорської літератури
4. До постмодернізму як етапу розвитку
літератури належать твори
А Ш. Бодлера, П.
Верлена, А. Рембо,
Б Р. М. Рільке,
Гійома Аполлінера, О. Блока
В У. Еко, П.
Зюскінда, М. Павича
Г Ф. Кафки, Дж.
Джойса, М. Пруста
Д Е. М. Ремарка, Ф.
Скотта Фіцджеральда, Е. Хемінгуея
5. Автор роману «Запахи»
А М. Павич Б К. Райнсмайр В П. Зюскінд
А М. Павич Б К. Райнсмайр В П. Зюскінд
Г У. Еко Д І. Кальвіно
6. У постмодерністській літературі
зображення, копія того, що насправді не існує, отримало назву
А синестезія Б
симулякр В синекдоха
Г сугестія Д
сублімація
7. Постмодернізм — це
А. модерністська течія в російській поезії 1910-х років, що
об'єднала Миколу Гумільова, Анну Ахматову, Осипа Мандельштама, Сергія Городецького,
Георгія Іванова, Михайла
Зенкевича, Григорія Нарбута і «співчуваючих» Михайла Кузьміна, Бориса Садовського та інших митців
Зенкевича, Григорія Нарбута і «співчуваючих» Михайла Кузьміна, Бориса Садовського та інших митців
Б літературний напрям, який характеризується правдивим і
всебічним відображенням } дійсності на основі типізації життєвих явищ
В світоглядно-мистецький напрям, що в останні десятиліття XX
ст. приходить на зміну модернізмові. Цей напрям — продукт постіндустріальної
епохи, епохи розпаду цілісного погляду на світ, руйнування систем — світоглядно-філософських,
економічних, політичних
Г одна зі стильових
течій модернізму, що виникла у Франції в 70-х рр. XIX ст. Основною рисою є те,
що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ
Д низка художніх
течій у літературі й мистецтві, що зародилися на початку XX ст. й рішуче
порвали з реалістичною традицією
8. Варіантів прочитання оповідання
«Дамаскін» існує
А чотири Б три В два Г один Д п'ять
9.
«Новому баченню світу» в межах літератури постмодернізму притаманні
А настанова на пошук духовних засад буття
Б орієнтованість виключно на суб'єктивність та
ірраціональність мистецтва
В чітка обумовленість часу, місця та дії
Г втрата моральних орієнтирів, дисгармонія
Д заперечення раціоналізму, відмова від суворої нормативності
в художній творчості, культ почуттів людини
10. Постмодерністський герой — це людина, яка
А уособлює гармонію, емрційно стійка, морально врівноважена
Б протистоїть реальному світові в пошуках ірреального
В перебуває на перехресті різних часів, епох, просторів
Г намагається знайти точки дотику між реальним і
фантастичним світами
Д кидає виклик обставинам
11.Текст,
побудований таким чином, що він перетворюється на систему, ієрархію текстів,водночас
становлячи єдність і численність текстів, — це ...
А гіпертекст Б
потік свідомості В роман-епопея
Г роман-притча Д
роман-парабола
12. Ознаки
постмодернізму вперше виявилися у творі
А «Ім'я троянди» У. Еко
А «Ім'я троянди» У. Еко
Б «Поминки по Фіннегану»Дж Джойса
В «Хозарський словник» М. Павича
Г «Запахи» П. Зюскінда
Д «Перевтілення» Ф. Кафки
13. У
двох версіях — чоловічій та жіночій — написаний постмодерний твір
А «Ім'я троянди» Б «Хозарський словник»
А «Ім'я троянди» Б «Хозарський словник»
В «Запахи» Ґ
«Останній світ» Д «Дамаскін»
14.Художньо-смисловим
центром у творах постмодернізму є образ
А автора Б тексту В героя Г природи Д епохи
А автора Б тексту В героя Г природи Д епохи
15. Художній прийом, який дає можливість
письменникам вільно пересуватися у часі, просторі, культурних шарах,
свідомості й підсвідомості
А фантастика Б метафора В гіпербола
Г гра Д сарказм
16. Характерною
ознакою твору М. Павича «Дамаскін» є
А «нульовий градус письма»
Б «віртуальний історизм»
В «потік свідомості»
Г «магічний реалізм»
Д «принцип айсберга»
17. В
оповіданні «Дамаскін» образ Храму на небі є символом
А розкутості духу Б
свободи В моральної чистоти
Г творчого поривання Д прагнення людини до польоту
18. Твір
Милорада Павича «Дамаскін» є зразком
А модерністської літератури
А модерністської літератури
Б літератури «потоку свідомості»
В постмодерністської літератури
Г екзистенційної літератури
Д символістської літератури
19. Художнім
простором, на якому розвивався талант Милорада Павича, була
А антична культура Б індійська культура
А антична культура Б індійська культура
В японська культура Г візантійська культура
Д китайська
культура
20.
Прототипом Иована Дамаскіна став
А біблійний персонаж
Б полководець кінця VII - початку VIII ст.
В відомий діяч християнської церкви, літератури і культури
VII ст. - початку VIII ст.
Г видатний філософ кінця VII - початку VIII ст.
Д герой античної літератури
21.Балкани
для письменника є символом
А усього сучасного світу Б Батьківщини В Європи
А усього сучасного світу Б Батьківщини В Європи
Г батьківщини Д
Слов'янщини
22. В
оповіданні наявний симулякр
А відрубаного пальця Б відрубаної руки
А відрубаного пальця Б відрубаної руки
В відрубаної голови Г відрізаного волосся
Д відрубаної ноги
23.Домінантними
в тексті оповідання «Дамаскін» є слова із семою
А відновлювати Б руйнувати В будувати
А відновлювати Б руйнувати В будувати
Г створювати Д
спокутувати
24. Слова,
які виявилися пророчими: «Все має бути готове одночасно, ...храм без палацу
нічого не вартий, та й палац нічого не вартий без храму», — промовив(ла)
А Йован Дамаскін Б
майстер Шувакович
В пан Николич Г
Йован Лествичник Д Атиллія
Запитання достатнього рівня
1. Які
жанрові шаблони «масової»
літератури пародіюються в романі
.Зюскінда «Запахи»?
2. Які
лейтмотиви творчості М.Павича наявні в
оповіданні «Дамаскін» та як вони
сприяють вирішенню конфлікта твору?
Запитання достатнього рівня
1.Нині доводиться чути, що художня література безнадійно
програє змагання Інтернету, відео, мультимедіа. Чи згодні ви з
такою точкою зору? Обґрунтуйте свою
відповідь.
Немає коментарів:
Дописати коментар