Література 6 клас


Готуємося до контрольної роботи
Міфи народів світу. Мудрість байки


Запитання початкового рівня:
1 Як називається наука, що вивчає міфи:
а/  релігія;б/   міфологія;в/   титаномахія ?
2.  Як називається  сукупність  міфів певного народу:
а/  релігія; б/   міфологія; в/   титаномахія ?
3. У міфах процес народження живого з неживого втілено в  образі:
а/  Світового Дерева; б/  Світового Першопагорба;  в/    Світового Яйця? 
4. Міфологія – це :
а/  сукупність міфів певного народу; б/   наука про мовні засоби; в/   вид літератури ?
5.  Грецький Олімп  і японська Фудзіяма втілюють у собі образ:
а/  Світового Дерева; б/  Світового Першопагорба; в/    Світового Яйця? 
6.  Бога моря греки називали:
а/  Аполлон; б/  Посейдон; в/   Меркурій?
7.  Богиню мудрості та справедливої війни греки називали:
а/  Муза; б/  Афіна; в/  Гера?
8.  Кронос намагався зберегти свою владу:
а/  зібравши велике військо титанів; б/  ковтаючи живцем своїх немовлят;
в/   вирішивши не народжувати спадкоємців?
9.  Хто за наказом Зевса звільнив титана Прометея від мук:    
а/  Гефест; б/  Феміда; в/  Геракл? 
10.  Еллінський герой, що служив у Еврисфея:
а/  Прометей; б/  Геракл; в/   Гефест?
11.  Еврисфей не зарахував Гераклу один із його подвигів через те, що той…
а/  не сам очистив конюшні, а вода; б/  спіймав лань, а потім відпустив; в/   працював за винагороду?
12.  Що допомогло Зевсу залишитися живим:
а/ мати  Кроносу підсунула камінь,  загорнутий у пелюшки ;б/ мати поклала його у кошик і пустила по річці ;в/   на деякий час мати перетворила його на камінь?
13. Зевс покарав титана Прометея за те, що той …:
а/ хотів позбавити Зевса влади; б/  одружився з Афіною Палладою; в/  вкрав вогонь  для людей?   
14.  Еврисфей не зарахував Гераклу один із його подвигів через те, що той…
а/  діяв хитрістю, а не силою; б/  використав допомогу Іолая; в/   не приклав  зусиль, а ворог здався сам?
15.  Олімпійський бог, що вкрав у Зевса вогонь, це… 
а/ Гефест ; б/  Прометей; в/   Еола?
16.  Міфом про Персефону греки намагалися пояснити зміну: 
а/  дня і ночі; б/  пір року; в/ молодої людини на стару?
17.  Верховний бог Брахма з’явився:
а/  на Світовому Дереві;  б/  із Світового Першопагорба; в/  із Золотого Яйця?
18.  Кого в єгипетських міфах називали Сонячним Оком: 
а/  богиню вологи Тефнут; б/  бога сонця Ра;  в/   бога повітря Шу?
19.  Міфом про Яма і Ямі люди намагалися пояснити зміну…?:   
а/  дня і ночі; б/  пір року;  в/ молодої людини на стару?
20.  Як позначилася на землях Єгипту відсутність богині Тефнут:
а/  стало темно; б/  все навкруги залило водою;  в/  почалася посуха?
21.  Байка   може складатися з таких частин:             
а/ проза та вірш; б/ езопова мова та алегорія;   в/ оповідка та мораль?                                               
22.  Засновником жанру байки є…:
а/  Федр; б/  Езоп; в/  Крилов?

Запитання середнього рівня:
1. Назвіть ім’я героя, з яким пов’язаний міф про виникнення Чумацького Шляху.
2.  Як називалися гори, де був прикутий Прометей?
3. Міфом про Яма і Ямі люди намагалися пояснити зміну…?
4.  Який океан названо на честь грецьких міфічних героїв?
5.  Який подвиг вершив Геракл, коли потрапив  на територію, де тепер розташована сучасна Україна?
6. Міфом про Персефону, яка повинна була жити то у батька, то у матері, люди намагалися пояснити зміни…?
7.  На згадку про муки Прометея, які він прийняв заради смертних, люди почали носити … .
8.  Орфей відправився у царство мертвих, щоб … .
9. Митця, який створив Галатею, звали … .
10. Під час потопу Ману врятувала … .
11.  Гори, де був прикутий Прометей, називалися  … .
12.В єгипетських міфах сили зла уособлює … .
13. Нарцис був покараний за … .
14. В байці Езопа  «     » говориться про те, що не слід бути легковажним, щоб згодом не довелося шкодувати.
15. Образне  інакомислення; двопланове художнє зображення, що грунтується на приховувані певних осіб, явищ під іншими художніми образами називається … .
16.В  байці І.Крилова «     »  говориться про те, що для справжнє мистецтво потребує високої майстерності й злагодженості
17. Короткий, переважно  віршований алегоричний повчально – гумористичний твір називається ….
Запитання достатнього рівня:
1. Звідки походить   і що означає вислів «ріг достатку», «скринька Пандори», «авгієві стайні »?
2. Яке значення в сучасній мові  має вислів «яблуко розбрату» «ахіллесова п’ята».    
     Поясніть його  пряме значення.
3. Як в міфах показано світове зло?
4. Образи змієборців  міфах. Яку роль вони виконували?
5. Назвіть основні тематичні групи міфів.
6. Укажіть відмінності міфу та казки.   
7. Визначте ідею байки Леонардо да Вінчі «Дзеркало»:
 Хвалилось Дзеркало, мовляло:
- Ми – столикі!   
В нас дивляться царі й пани  великі!
 -  Не хвастай! – хтось йому на те. –   
Одійде цар і ти пусте.
8. Визначте ідею байки Леонардо да Вінчі «Лоза  виноградна  і  Верба»:
     Лоза  Виноградна дружила з Вербою,
    Довірливо гілля її повила
   Верба ж та була і трухлява, й гнила -
   Упала -  й Лозу потягла за  собою
  Хто серце  дарує підгнилій Вербі –
  Гірку її долю готує собі.

Запитання високого рівня:
1.       Як прадавні  міфи проникають у наше життя.
2.      Створіть міф про  перемогу добра над злом або на власну тему.
3.      Порівняйте міфи народів світу, поясніть наявність спільних рис.
4.      Порівняйте байки Езопа та І.Крилова. Що нового до жанру байки додав І.Крилов?

Немає коментарів:

Дописати коментар