Література 9 клас



Готуємося до контрольної роботи
Із літератури  європейського бароко
Запитання початкового рівня:
1.Укажіть значення слова «бароко»:
а/ приємний, ласкавий;  6/ дивний взірцевий;  в/ вигадливий, химерний?
2.Укажіть, який непрямий зміст мало слово «бароко» в різних мовах:
а/ духовний, недосяжний; б/ неправильний, химерний;  в/ грайливий, рухливий?
3. Укажіть, в якому рядку міститься  характеристика бароко:
а/ жанр художнього твору;  б/ перший загальноєвропейський мистецький напрям;
в/ складна метафора?
4.Укажіть характерну ознаку бароко:
а/ реалістичне відтворення дійсності;б/ зображення світу як поєднання суперечливих  начал;в/ зображення людини в гармонії зі світом?
5. Визначте твір Педро Кальдерона де ла Барки:
а/ «Сон літньої ночі»; б/ «Життя-це сон»; в/ « Любов до життя»?
6. Визначте ім’я головного героя драми Кальдерона «Життя - це сон»:
а/ Басиліо; б/ Сехисмундо;в/ Франсіско?
Запитання середнього рівня:
1. Як називаються частини п'єси Кальдерона «Життя - це сон»?
2. Який проміжок часу охоплює дія п'єси «Життя - це сон»?
3. Яке давнє іспанське слово перекладається як
«шлях пройдений людиною за день»?
4.Скільки частин у п'єсі «Життя - це сон»?
5.Розташуйте у хронологічній послідовності події:
а/звільнення бунтівниками;
б/ув 'язнення в самітній вежі;
в/ повернення влади королю та підкорення їй;       
г/ шлюб Сехисмундо з Естрельєю;
д/ повторне ув'язнення Сехисмундо;
є/в'язень в ролі тиранічного володаря;
ж/ здійснення передбачень астролога.
з/ Басиліо наказує дати Сехисмундо сонне зілля;
і/ повстання народу і звільнення Сехисмундо;
к/ Росаура в чоловічому вбранні випадково  зустрічається з в 'язнем;
л/ Сехисмундо карає свого вихователя Клотальдо;
м/ Клотальдо впізнає в Росаурі рідну кров,
Запитання достатнього рівня:
1. Які засоби використовує автор, щоб постійно тримати читача у напрузі? Підтвердити
прикладами з твору.
2. Яку роль відіграє доля в житті героїв? Як вони  ставляться до неї? Які характерні риси бароко використовує Кальдерон у п'єсі «Життя-це сон»?
3. Які конфлікти показує автор у п'єсі і як їх розкриває?
4. Чому Кларін — сумний блазень? Визначте символічне значення його смерті.
5. Як у п'єсі «Життя-це сон» Кальдерон відображає естетику бароко?
Запитання високого рівня:
1. Шлях Сехисмундо до духовного буття.
2. Як бароко вплинуло на подальший розвиток світової культури?
3. Схарактеризуйте «людину бароко».(на основі п'єси Кальдерона).


Готуємося до контрольної роботи
Із літератури  романтизму (Г. Гейне,  Дж. Байрон, А. Міцкевич)
Запитання початкового рівня:
1. Людина з особливо сильними почуттями, з гострою реакцією на   світ, здатна відкинути закони, яким підкорюються інші – це  головний герой літератури:
     а/ Просвітництва;  б/ Відродження; в/ Романтизму;  г/ Середньовіччя?
2. Укажіть, що уособлює ліричний герой творів Байрона:
    а/ думки і почуття самого автора; б/ почуття усієї лондонської аристократії; в/мрії всього людства; г/ думки і настрої простого народу.
3. Укажіть тему вірша Г. Гейне «Чому троянди...»:
а) природа; б) нерозділене кохання; в) поет і поезія; г) самотність.
4. Укажіть жанр поезії Г. Гейне «Лорелей»:
   а/ балада;  б/ сонет; в/ ода; г/ станси?
5. Визначте жанр поезії Міцкевича «Бахчисарай»:
    а/ балада;            б/ елегія; в/ сонет;           г/ станси?
6. Укажіть жанр твору А.Міцкевича «Дзяди»:
    а/ поема;  б/ трагедія; / елегія;       г/ балада.
7. Визначте жанр твору Байрона «Мазепа»:
    а/ сонет; б/ поема;  в/ елегія;  г/ балада.
Запитання середнього рівня:
1.Встановіть відповідність між творами та їх авторами.
«Аю-Даг»;                                      Дж. Байрон;
«Лускунчик»;                                   А. Міцкевич;
«Мазепа»;                                       Г.  Гейне;
 «Лорелея».                                    Е.  Гофман           
 збірка «Книга пісень»;           
збірка «Кримські сонети»;
«Крихітка Цахес»;                
«Корсар»;                                  
2.  Композиція збірки «Книга пісень»
3. Які образи-символи зустрічаються в поемі А.Міцкевича «Мазепа»?
4. Яка основна тема «Кримських сонетів» А. Міцкевича?
5. У якій формі побудована поема «Мазера»?
6. Перечисліть риси байронічного героя виявилися в образі  Мазепи.
7.  Як у перекладі звучить назва поеми А.Міцкевича «Дзяди»?
Запитання достатнього рівня:
1.На прикладі творів Дж.Байрона та А. Міцкевича пояс­ність особливості романтичної літератури XIX ст.
2. Визначте провідні мотиви творчості Дж.Байрона. Підтвердіть  прикладами.
3. Визначте основну тему вірша Байрона «Мій дух як ніч» .
4. Визначте основну думку вірша А.Міцкевича «Гробниця Потоцької» .       
5. Визначте основну думку вірша А.Міцкевича «Пілігрим».
6. Поясність, у чому відмінність літератури доби Просвітництва від літератури доби романтизму.

Запитання високого рівня:
1. .Що Спільного між Конрадом А. Міцкевича з поеми «Дзяди» та героями творів Дж. Байрона?
2. Знайдіть образи-символи зі світу природи,розкрийте їх прямий і символічний зміст. Як вони сприяють розкриттю внутрішнього світу ліричного героя?(За «Кримськими сонетами»)
3. Ліричний герой поезії  А. Міцкевича.

Немає коментарів:

Дописати коментар