Література 7 клас

Готуємося до контрольної роботи
Билини та балади
Запитання початкового рівня
1/Балада – це :
 а/ невеликий  за розміром сюжетний  ліро-епічний твір казково-фантастичного , легендарно-історичного чи героїчного змісту;  б/ ліричний вірш здебільшого журливого, сумного змісту;                                                                                     
в/  невеликий  за розміром алегоричний твір повчального змісту?
2.Гіпербола – це:
а/ художнє перебільшення; б/ художнє означення;  в/ художнє зменшення ?
3.  Основними  особливостями билин є:
а/  прихований зміст; б/  повтори; в/  детальні описи?
4. Як називають головних героїв російських    билин:      
 а/  лицарі; б/ розбійники;  в/ богатирі?
3.Що зробив батько Маріан, коли дізнався про її дружбу з Робіном:
  а/  пригрозив вбити Робіна, якщо той буде з нею спілкуватися;
  б/ відправив доньку до двору королеви Елеонори;
  в/ сховав доньку у монастирі ?
4. Князь  Володимир  - центральна постать циклу билин:
 а/  чернігівського;  б/ муромського;  в/ київського?
5. Яка нагорода чекала переможця змагань лучників:
 а/ золота стріла;  б/ золотий  лук;  в/ золотий перстень?
6. Хто з лісових розбійників першим визнав Робіна за ватажка:
 а/  Віл Стютлі (Одноокий); б/  Фітцуолтер ; в/  брати удовиченки?
7.Як Роб повідомляв Маріам про зустрічі:
а/ передавав через слугу маленьку листівку; б/ махав білою хустинкою з високого дерева;
в/ кидав каштанами у вікно?
8.  Жорстокість   якого героя  поеми  можна вважати  співчуттям:
а/  віщого Олега; б/ лісового царя; в/  старого пикта?
9. Встановіть відповідність(записуйте тільки цифру і букву):  
Лицар Делорж     А. Ф.Шіллер
Віщий Олег           Б.  А.Міцкевич
Альманзор             В.  О.Пушкін
                                   А.Міцкевич
                                   Д.  Л.Стівенсон

Запитання середнього рівня
1. Як називається художній засіб , що використовується в  фольклорних  творах (билинах) : «поле чистое»,  «черный ворон»,  «добрый конь»?
2. Який  художній засіб використано в рядках  билини: «Его добрый  конь да богатырскии с горы на гору стал перескакивать,  с холма на холм  стал перемахивать… »?
3.  Що робив Роб в дитинстві, коли на вулиці була негода?
4. Які історії приваблювали Робіна в дитинстві?
5. Яку з вивчених балад можна визначити як героїко-патріотичну?      
6. Яку з вивчених балад можна визначити як  фантастичну?
7. Про боротьбу яких народів йдеться  в баладі Льюїса  Стівенсона «Вересовий трунок»?

Запитання достатнього рівня
1. Перечисліть характерні риси давньоруської билини. Наведіть приклади, спираючись на текст билини «Про Іллю Муромця і Соловія».
 2. Охарактеризуйте образ Іллі Муромця (за билиною «Про Іллю Муромця і Соловія). Проілюструйте  свою думку цитатами з тексту.
3. Ким, на вашу думку, є Робін Гуд – розбійником чи захисником? Аргументуй свою думку цитатами із твору.
4. Як в баладі про Робіна Гуда показано протистояння багатих і бідних? Аргументуй свою думку цитатами із твору.
5.  Визначте тему і основну думку балади Ф. Шіллера  «Рукавичка».
 Знайдіть в тексті балади Ф. Шіллера «Рукавичка» і випишіть 4 приклади використання  епітетів.
6.  Визначте тему і основну думку балади «Світязь».
7. Охарактеризуйте образ старого пікта із балади Льюїса  Стівенсона «Вересовий трунок».

Запитання високого рівня
1.  Ілля Муромець – улюблений народний герой.
2.  Як в баладах розкрито  героїко-патріотичну тему?
3.  Фантастичне і незвичайне в билинах і баладах.
4. Мій улюблений  та  найгірший персонаж
балади.
5.  Як в билинах і баладах відтворено погляди народу?


Немає коментарів:

Дописати коментар